Nasze działania w związku z pandemią COVID-19

Zależy nam na bezpieczeństwie i komforcie Państwa pobytu, dlatego wychodząc naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości w trakcie epidemii COVID-19, opracowaliśmy i zastosowaliśmy szereg działań, zgodnych z wytycznymi i rozporządzeniami Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

BEZPIECZNA LOKALIZACJA

 

  • Znajdujemy się w miejscu odległym od dużych aglomeracji miejskich, w Dolinie Drwęcy, wśród lasów. Obszar, na którym położona jest Osada to około 30 hektarów, co znacząco wpływa na niegromadzenie się Gości w jednym miejscu.
  • Hotel posiada 67 pokoi, co pozwala na zakwaterowanie maksymalnie 178 osób w jednym czasie (zgodnie z wytycznymi z Rozporządzenia Rady Ministrów). Posiadamy restaurację, 4 Zakątki Grillowe, Ogródek “u Sołtysa”, taras, salę śniadaniową “Remiza”, salę Balową, 3 gabinety zabiegowe/ masażu, 550 mkw. sal konferencyjnych – w sumie obiekt położony jest na 30 – hektarowej powierzchni. Duża przestrzeń na zewnątrz i wewnątrz hotelu pozwala na zachowanie zalecanej odległości, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo wszystkich osób przebywających w hotelu.
  • Pokoje hotelowe rozmieszczone są na dużym obszarze, co umożliwia niegromadzenie się ludzi w tym samym miejscu.
  • Posiadamy parking bezpośrednio przy hotelu z licznymi miejscami parkingowymi, co umożliwia postawienia auta w bezpiecznej odległości i swobodne wypakowanie swoich bagaży.

PRACOWNICY

  • Na teren hotelu mają wstęp jedynie Goście, pracownicy i dostawcy.
  • Pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni z procedur, zasad higieny i prewencji przed rozprzestrzenianiem się COVID-19.
  • Przed przystąpieniem do pracy pracownik jest poddawany codziennemu pomiarowi temperatury za pomocą bezdotykowego termometru. Pracownik wykazujący jakiekolwiek objawy chorobowe nie będzie mógł przystąpić do pracy.
  • W trosce o zdrowie nas wszystkich zobligowaliśmy naszych pracowników do bezwzględnego stosowania środków ochrony osobistej takich jak przyłbice, maseczki i rękawiczki. Zasady te stosujemy w zależności od stanowiska pracy.
  • Wszyscy nasi pracownicy stosują wskazania do systematycznego używania środków dezynfekujących podczas wykonywania swoich obowiązków służbowych w dbałości o bezpieczeństwo w naszym hotelu, restauracjach, spa, fitnessie, kręgielni.
  • Wszędzie tam, gdzie jest to możliwe stosujemy zasadę zachowania minimalnej odległości 2 metrów pomiędzy pracownikami wykonującymi swoje obowiązki służbowe oraz zastosowaliśmy taki sam dystans w stosunku do naszych Gości.
  • Z regularną częstotliwością przeprowadzamy dezynfekcje i wietrzenie przestrzeni pracy.

CZĘŚCI OGÓLNODOSTĘPNE

  • Na teren obiektu mają wstęp jedynie pracownicy, Goście i dostawcy. Droga dostaw nie odbywa się w drogach komunikacji Gości.
  • Dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk są umieszczone w częściach ogólnodostępnych (przy recepcji, przed restauracją, w strefie Wellness & SPA, fitness, kręgielni) wraz z instrukcją jak prawidłowo dezynfekować ręce.
  • Wprowadzono wzmożoną dezynfekcję klamek, poręczy, wind, toalet wspólnych, korytarzy co godzinę oraz częste wietrzenie części wspólnych.
  • Wprowadzona została zasada maksymalnie 2 osób w windzie (z wyłączeniem rodzin wspólnie zakwaterowanych).
  • W każdej toalecie publicznej na terenie Hotelu w widocznym miejscu udostępniona jest instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce, zdejmować maseczkę oraz rękawiczki.
  • Został powołany specjalny zespół mający na celu codzienne sprawdzanie wdrożonych zasad bezpieczeństwa i dezynfekcji (m. in. częstotliwość dezynfekcji w częściach ogólnodostępnych).

RECEPCJA

  • Przy stanowisku recepcyjnym może przebywać tylko jeden Gość (wyjątkiem są osoby oraz rodziny z wspólnego gospodarstwa domowego).
  • Recepcja obsługuje Gości w jednorazowych rękawiczkach i przyłbicach a dla zachowania pełni bezpieczeństwa jest odgrodzona od Gości specjalną płytą poliwęglanową.
  • Dezynfekujemy ladę recepcyjną po każdym Gościu.
  • Zachęcamy Gości do rozliczeń bezgotówkowych. Goście sami obsługują terminale płatnicze, które po każdym użyciu są dezynfekowane.
  • Podczas podpisywania karty meldunkowej Goście korzystają z długopisów, które dezynfekujemy po każdym ich użyciu.
  • Klucze do pokoi są dezynfekowane po każdym Gościu.
  • W trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo i zdrowie, tak jak postępujemy w przypadku każdego pracownika hotelu rozpoczynającego pracę, tak i w przypadku Gości przed rozpoczęciem procesu meldowania dokonujemy pomiaru jego temperatury za pomocą kamery termowizyjnej. W przypadku wystąpienie podwyższonej temperatury, minimum 38oC lub innych widocznych objawów takich jak kaszel, katar, duszności, problemy z oddychaniem pracownik ma prawo nie zameldować Gościa, należy jednak dokonać powtórnego pomiaru w celu potwierdzenia sytuacji z podwyższoną temperaturą. W każdym takim przypadku pracownik musi sporządzić dokumentację i w tym celu wypełnić oświadczenie w imieniu Gościa podając przyczyny niezameldowania Gościa. Równocześnie taka sytuacja gdy ma miejsce, jest zgłaszana do Kadry Kierowniczej.
  • Goście przy recepcji są informowani o nowych zasadach funkcjonowania obiektu oraz o przyjętych zasadach bezpieczeństwa.

POKOJE HOTELOWE

  • Każdy pokój jest generalnie sprzątany zgodnie z procedurą. Wszystkie powierzchnie takie jak blat, kran, sedes, biurko, klamki, włączniki, piloty do telewizora są dezynfekowane specjalnymi środkami odkażającymi.
  • Pokój wietrzymy przez cały okres jego sprzątania.
  • Pracownicy działu housekeepingu wyposażeni są w przyłbice/ maseczki oraz jednorazowe rękawiczki. Po sprzątnięciu pokoju osoba sprzątająca zdejmuje rękawiczki, dezynfekuje ręce i w nowych wprowadza do pokoju czyste rzeczy tj. ręczniki, pościel.
  • W celu ograniczenia bezpośredniego kontaktu Gości z pracownikami sprzątanie dzienne odbywa się na życzenie (jeśli życzą sobie Państwo wymiany ręczników, dołożenie wody, wyrzucenie śmieci czy uzupełnienie innych produktów prosimy o kontakt z recepcją).
  • Współpracujemy z certyfikowaną pralnią, której proces prania ręczników i pościeli posiada certyfikat Państwowego Zakładu Higieny. Proces prania w całości odbywa się w reżimie sanitarnym.
  • W pokoju hotelowym mogą przebywać jedynie osoby zameldowane.

GODZINY OTWARCIA - KARCZMA

13:00 - 21:00

Poniedziałek – Piątek

12:00 - 21:00

Sobota – Niedziela

KARCZMA MYŚLIWSKA

  • Śniadanie hotelowe jest serwowane w Sali Remiza, w formie Zestawu oraz dodatków do wyboru (parówki, Osadowa biała kiełbasa, jajecznica, naleśniki, płatki z mlekiem, jogurty, ciasto domu). W przypadku diet specjalnych prosimy o informację – z przyjemnością przygotujemy dla Państwa odpowiednie śniadanie.
  • Została wprowadzona nowa godzina serwowania śniadań: od poniedziałku do piątku od 8:00 do 10:00, a w weekendy od 8:00 do 11:00.
  • W Karczmie została zmniejszona ilość stolików, tak by zachować odległość pomiędzy nimi minimum 2 metry. Dodatkowo można skorzystać z zewnętrznego tarasu, na którym również stoliki zostały rozstawione tak by zachowywać bezpieczną odległość.
  • Przed wejściem do części restauracyjnej dostępne są dozowniki z płynem dezynfekującym. Goście proszeni są o dezynfekcję rąk przy każdorazowym wejściu na teren restauracji.
  • Po każdym Gościu odbywa się dezynfekcja stolika oraz krzeseł.
  • Menu dostępne jest w formie jednorazowej karty.
  • Goście otrzymują sztućce, zastawę oraz jednorazowe serwetki dopiero po dokonaniu zamówienia.
  • Wszystkie posiłki przygotowywane są w sterylnych warunkach zgodnie z zasadami HACCP oraz Sanepidu przez personel przeszkolony z zasad bezpieczeństwa. Kucharze i kelnerzy pracują w przyłbicach/ maseczkach oraz jednorazowych rękawiczkach.
  • Restauracja jest wietrzona co 2 godziny lub w miarę możliwości częściej.
  • Zrezygnowaliśmy z podawania rachunków w etui wielokrotnego użytku.

OSTOJA WELLNESS & SPA

9:00 - 21:00

Codziennie

  • Drzwi do Ostoja Wellness & SPA pozostają cały czas otwarte, co pozwoli uniknąć ich dotykania.
  • Przed wejściem do Ostoja Wellness & SPA znajduje się kamera termowizyjna, która na bieżąco bada temperaturę Gości i pracowników.
  • Prosimy o niekorzystanie ze Strefy SPA Gości, którzy obserwują u siebie objawy jakiejkolwiek ostrej infekcji, przede wszystkim dróg oddechowych.
  • Bezpośrednio przed recepcją SPA może się znajdować jedna osoba.
  • W całej strefie SPA prowadzona jest regularna dezynfekcja powierzchni wspólnych: klamek, drzwi, uchwytów szafek, półek, ławek, włączników świateł, kurków baterii, poręczy, schodów, powierzchni sanitarnych i wokół basenu oraz urządzeń na sali fitness.
  • Zachowujemy bezpieczną odległość 2 metrów.
  • Po wejściu do SPA prosimy o dezynfekcję rąk.
  • Pracownicy SPA są wyposażeni w przyłbice, maseczki, rękawiczki jednorazowe.
  • Pracownik Recepcji dokonuje instruktażu odnośnie wprowadzonych zasad bezpieczeństwa oraz wskazuje dokładnie szafkę w szatni, z której klient może skorzystać. Po opuszczeniu szafki przez klientka jest ona dokładnie dezynfekowana, podobnie jak bransoletka służąca do jej otwierania.
  • Używamy akcesoriów i tekstyliów jednorazowych lub artykułów, które są każdorazowo dezynfekowane lub sterylizowane.

OSTOJA WELLNESS & SPA - GABINETY

  • Prosimy o dokonywanie rezerwacji zabiegów telefonicznie (56 683 96 58).
  • Na zabieg należy przybyć nie wcześniej niż 10 minut przed planowanym rozpoczęciem oraz bez osób towarzyszących. Gości umawiamy w odpowiednich odstępach czasowych, które zapewnią zachowanie właściwego dystansu.
  • Gości prosimy o przychodzenie we własnych maseczkach, które należy mieć w trakcie zabiegu, jeśli jest to możliwe ze względu na rodzaj wykonywanego zabiegu.
  • Prosimy w trakcie zabiegów o nie używanie telefonów komórkowych.
  • Gabinety są dezynfekowane i ozonowane po każdym Gościu.

OSTOJA WELLNESS & SPA - BASEN I SAUNY

  • W strefie basenowej może jednocześnie przebywać nie więcej niż 30 osób.
  • Prosimy Gości o przestrzeganie zasad higieny w strefie basenowej: dokładne umycie ciała pod natryskiem przed wejściem do hali basenowej, przestrzeganie ścisłego rozdziału strefy obutej i bosej, koniecznego przejścia do hali basenowej przez brodzik do płukania stóp.
  • W przypadku korzystania z jacuzzi, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu społecznego zaleca się korzystanie z jacuzzi pojedynczo lub w kilka osób wspólnie zamieszkujących.
  • Obowiązkowe jest noszenie osłony ust i nosa z wyłączeniem kąpieli i pływania w basenie. Osłona ust i nosa powinna być zdjęta i pozostawiona wraz z ubraniem w przebieralni, z której należy bezpośrednio udać się pod natrysk i poprzez brodzik przejść na basen. Ubierając się po kąpieli należy ponownie założyć osłonę ust i nosa w pomieszczeniu przebieralni.
  • W saunie mogą jednocześnie przebywać maksymalnie dwie osoby. Prosimy o korzystanie z sauny boso, bez okrycia wierzchniego z wyjątkiem ręcznika. Drzwi do sauny muszą pozostać zamknięte w celu utrzymania żądanej temperatury.

OSTOJA WELLNESS & SPA - STREFA FITNESS

  • Zgodnie z Rozporządzeniem Ministrów w strefie fitness dopuszczalna jest ograniczona liczba osób: 1 osoba na 10 m2, czyli maksymalnie 9 osób w jednym czasie.
  • Podczas przebywania w strefie fitness, zarówno przed jak i po treningu, w szatni, przy recepcji, w korytarzu usta i nos muszą pozostawać zakryte.
  • Sprzęt do ćwiczeń został rozstawiony w odpowiednich odległościach od siebie – przynajmniej 1,5 m.
  • Zapewniamy, w miarę możliwości, stałe wietrzenie wszystkich pomieszczeń klubu.
  • Dezynfekujemy blat recepcyjny po każdym kliencie i przestrzegamy, aby przy stanowisku recepcyjnym znajdowała się 1 osoba.
  • Udostępniamy płyn do dezynfekcji rąk w obszarze recepcji, przy wyjściu z toalet oraz przy sali do ćwiczeń.
  • Gość zobowiązany jest do używania swojego ręcznika i dezynfekcji każdego urządzenia po zakończonym ćwiczeniu.

CENTRUM ROZRYWKI POHULANKA

  • Kręgielnia jest wynajmowana tylko na wcześniejsze rezerwacje (pod numerem 603 382 469).
  • Po każdej grze następuje 15 minutowa przerwa na dezynfekcję kul i sprzętu.
  • Zachęcamy do wyposażenia się we własne obuwie zmienne do gry.